Veelgestelde vragen over de zakelijke incassomachtiging

Graag geven we antwoord op veelgestelde vragen over de zakelijke incassomachtiging voor klanten die betalen via automatische incasso. Is je vraag hiermee niet beantwoord, neem dan gerust contact op.

Waarom vernieuwen jullie de incassomachtiging?
Voor zakelijk betalingsverkeer is een zakelijke incassomachtiging de standaard. In samenspraak met onze bank vernieuwen we de incassomachtiging naar deze juiste variant. De standaard automatische incasso die we nu nog toepassen is eigenlijk bedoeld voor particulieren. Daarom faseren we deze incassomachtiging uit.

Met de nieuwe zakelijke incassomachtiging kun je erop vertrouwen dat de betalingen nog steeds automatisch worden uitgevoerd.

Hoe werkt het?
Via de link in de e-mail word je eenmalig gevraagd om in te loggen bij je eigen bank om de machtiging te activeren. Je bank zal je verder begeleiden in dit proces.

Ik heb een e-mail ontvangen met het verzoek om de machtiging af te geven. Kan ik dit vertrouwen?
Ben je een zakelijke klant en betaal je nu ook al via automatische incasso, dan kun je gedurende de eerste helft van 2023 inderdaad een bericht per e-mail verwachten. Je herkent het bericht aan de afzender service@hezelaer.nl en je klantnummer/klantnaam in het onderwerp en de tekst.

Ik krijg een foutmelding dat de naam niet klopt. Hoe los ik dit op?
Nadat je op de link hebt geklikt, vragen we je eenmalig om je voor- en achternaam in te vullen. Vul deze gegevens aan via “Informatie niet correct?”, zodat je de verdere stappen kunt doorlopen.

Ik maak gebruik van ING InsideBusiness Payments, ABN AMRO Access Online of Rabobank Cash Management in plaats van online bankieren en het inloggen lukt niet. Wat moet ik doen?
Ben je bijvoorbeeld een beheerder of accountant en maak je gebruik van een alternatief portaal van de bank, dan is het helaas niet mogelijk om de machtiging volledig online af te geven. Kies in dit geval voor de juiste applicatie in het overzicht of voor ”Andere”, zodat je de machtiging handmatig kunt afgeven.

Wat is Twikey?
Hezelaer Energy heeft Twikey opdracht gegeven om de machtiging te vernieuwen. Bekijk hun website voor meer informatie.

Ik ben niet verantwoordelijk voor het afgeven van een incassomachtiging. Wat nu?
Je kunt de e-mail gemakkelijk doorsturen naar de juiste persoon in je organisatie.

Wat gebeurt er als ik geen machtiging afgeef?
In dat geval sturen we je voortaan een factuur met het verzoek deze zelf handmatig binnen zeven dagen te betalen. De kosten zijn vier euro (excl. btw) per factuur. Door het tijdig afgeven van de zakelijke incassomachtiging voorkom je deze kosten.

Overzicht