Hoe jij profiteert van het Hezelaer Energy Klantportaal!
Bij Hezelaer it’s all clear. Dit betekent dat er alles aan gedaan wordt om jou te voorzien van heldere informatie over energie, energieverbruik én mogelijkheden om te besparen. Het stelt jou daardoor in staat om de keuzes te maken die bij jou passen. Zo ben je altijd en overal ‘in control’. Welke gegevens zijn daarbij van belang en hoe kan je binnen de portal exact die informatie zien waarnaar jij op zoek bent? Je leest het in deze blog.
Van informatie naar inzicht
In het Hezelaer Energy Klantportaal vind je de volgende gegevens:
Een korte toelichting per onderdeel:
- Klantgegevens zoals je klantnaam, klantnummer, correspondentieadres en e-mailadres
- Leveringsovereenkomst: alle details van je lopende en historische energiecontracten
- Aansluitgegevens: alle kenmerken van je elektriciteits- of gasaansluiting en energiemeters
- Facturen: een overzicht van al je facturen
- Verbruik – lees verder
- Kosten – lees verder
Je verbruik altijd helder
Het onderdeel “verbruik” binnen het klantportaal geeft inzicht in de hoeveelheid energie die is afgenomen van het net of is ingevoed op het net via zonnepanelen. Heb je kleinverbruik aansluitingen (elektriciteit: ≤ 3×80 A, gas: ≤ G25) en een op afstand uitleesbare slimme meter? Via het klantportaal kun je inzicht krijgen in je dagverbruik. Het kan even duren voor de verbruiksgegevens zijn opgehaald.
- Heb je meerdere klantnummers, kies dan eerst het juiste klantnummer:
- Vervolgens kun je kiezen voor “kies contract” om inzicht te krijgen in het gewenste leveringsadres:
- Selecteer het gewenste leveringsadres uit de lijst:
- Je bekijkt het verbruiksoverzicht van het gekozen leveringsadres apart voor elektriciteit of gas:
De te verwachten kosten voor kleinverbruikers…
Op de kostenpagina wordt een verwachting weergegeven wat er aan het einde van de periode als teruggave of naheffing wordt verwacht op de jaarafrekening. Deze verwachting is gebaseerd op het verwachte jaarverbruik in combinatie met de verwachte kosten. Indien Hezelaer Energy tussentijds meetdata ontvangt, dan wordt het werkelijk afgenomen verbruik meegenomen in deze verwachting. De kostenpagina wordt periodiek geüpdatet, zodat de verwachting zo dicht mogelijk bij de werkelijkheid ligt.
Bij een jaarafrekening worden de verbruiken in combinatie met de kosten daadwerkelijk vastgesteld. Op deze jaarafrekening wordt duidelijk gespecificeerd hoe de bedragen tot stand zijn gekomen. Aan het einde van de regel kun je het pijltje aanklikken om de gegevens per maand te bekijken.
- Door bij kosten per jaar op het vraagteken te staan met de muis kan je zien van welk verwacht jaarverbruik er wordt uitgegaan:
- Ga bij een maand aan het einde van de regel op het vraagteken staan, en je kan zien wat er in die maand aan verbruik is afgenomen of wat er verwacht wordt. De status bij “herkomst volume” geeft aan of het verbruik van desbetreffende maand een verwachting weergeeft (geschat) of dat dit de werkelijke (gemeten) afname betreft:
Verwachte kosten voor grootverbruikers
Heb je een grootverbruik aansluiting (elektriciteit: > 3×80 A, gas: > G25)? Omdat je maandelijks al een afrekening ontvangt, tonen we dan de verwachte kosten voor de komende 12 maanden.
Wil je iets wijzigen?
Op dit moment kun je nog geen wijzigingen doorgeven via het klantportaal. In de toekomst wordt dit wel mogelijk. In de tussentijd kun je hiervoor terecht bij de nieuwe Hezelaer Energy Kennisbank.
Benut gauw de voordelen van inzicht. Ga hier naar het klantportaal.
Nog geen toegang tot het klantportaal?
Wanneer je de energiezaken in eigen beheer hebt en nog geen toegang hebt tot het klantportaal kan je ons verzoeken om je e-mailadres toe te voegen, dan gaan wij dit voor je regelen. Is je e-mailadres reeds bekend in onze administratie, dan kun je op de loginpagina kiezen voor de optie “wachtwoord vergeten” en krijg je direct een link toegestuurd waarmee je een nieuw wachtwoord kunt instellen.