Veelgestelde vragen over de nieuwe VolFlex contractvoorwaarden
We begrijpen het dat je vragen hebt over de nieuwe contractvoorwaarden van ons dynamische VolFlex energiecontract. Graag geven we antwoord op veelgestelde vragen. Is jouw vraag hiermee niet beantwoord, neem dan gerust contact op.
Waar kan ik de nieuwe contractvoorwaarden terugvinden?
De contractvoorwaarden worden bij iedere contractwijziging per e-mail aan je gecommuniceerd. Hier bekijk je de nieuwe contractvoorwaarden met versie 8.0:
- Consumenten & Kleinzakelijk
- Grootzakelijk (KvK: 17168095)
- Grootzakelijk (KvK: 17167955)
Als je een grootzakelijke klant bent, dan zie je op je energiecontract onder welk KvK nummer van Hezelaer Energy we je energie leveren. De inhoud van beide grootzakelijke contractvoorwaarden is echter gelijk.
Voor wie gelden de nieuwe contractvoorwaarden?
In de onderstaande situaties worden de nieuwe contractvoorwaarden toegepast:
- VolFlex energiecontracten met een acceptatiedatum vóór 29 april 2024 in combinatie met een flexibele looptijd (onbepaalde tijd)
- Alle VolFlex energiecontracten met een acceptatiedatum vanaf 29 april 2024
Waarom worden de contractvoorwaarden gewijzigd?
Iedere dag voorspellen we hoeveel energie onze klanten op de dag erna verbruiken en terugleveren. Aangezien je nooit perfect kunt voorspellen, ontstaan er verschillen tussen de werkelijke en verwachte hoeveelheid energie. Dit wordt ook wel onbalans genoemd. In het VolFlex energiecontract is een marktprijsafhankelijke kostenopslag opgenomen voor deze onbalanskosten. Hoe moeilijker we je energievolume kunnen voorspellen, hoe hoger de onbalanskosten meestal zijn. De oude marktprijsafhankelijke kostenopslag is niet meer afdoende om de actuele onbalanskosten te dekken.
Wat verandert er precies?
De procentuele kostenopslag elektriciteit van VolFlex 7.0 wordt opgesplitst in een procentueel en een vast deel. Je ziet de exacte verschillen in de onderstaande tabel. Voor gas verandert er niets. De overige contractvoorwaarden blijven inhoudelijk ongewijzigd. Je vindt de nieuwe opslagen terug onder artikel 2.2.
Wat betekent dit voor een gemiddeld huishouden?
De aanpassing heeft een kleine impact op je energierekening. Voor een gemiddeld huishouden met een slimme meter ziet dit er als volgt uit bij de huidige verwachte spotmarktprijzen:
- Zonder zonnepanelen: kosten stijgen met gemiddeld € 2,- per maand inclusief btw
- Met zonnepanelen: kosten stijgen met gemiddeld € 4,- per maand inclusief btw
Deze kleine verhoging stelt ons in staat om te blijven zorgen voor een eerlijk, transparant en laag tarief. Wij blijven ons inzetten om je op deze manier de beste energieoplossingen te bieden.