Veelgestelde vragen
Energie levering
Ja! Op mijn.hezelaer.nl vind je ClearPortal. Hierin zie je al je gegevens terug. Je vindt er de gegevens over je energie-aansluiting en contracten. Daarnaast geven we ook een verbruikskostenoverzicht als je een slimme meter hebt. Hierop zie je meer over je energieverbruik, de kosten én een vergelijking met andere gebruikers. Ook je facturen vind je op ClearPortal terug. Beheer je meerdere aansluitingen? Je ziet ze supersimpel in één keer.
Op dit moment tonen we op ons klantportaal alleen nog de gegevens van je energieleveringscontracten. Binnenkort voegen we hier ook de dienstencontracten aan toe. Zo breiden we dit langzaam uit.
Hezelaer Energy staat voor persoonlijk contact en transparantie. We zijn een flexibele organisatie en schakelen snel: geen keuzemenu’s, wachtrij of lange afhandeltijden, maar direct persoonlijk contact met een van onze energiecoaches. We zijn eerlijk in ons advies en over wat we je kunnen bieden.
Wij geloven dat er meer smaakjes bestaan dan alleen de langjarige contracten tegen een vast afgesproken tarief. Een energietarief komt tot stand via verschillende energiemarkten voor korte of langere termijn energiehandel. Wij zijn ervan overtuigd dat deze markten niet te voorspellen zijn. Daarom bieden we verschillende contractvormen die het risico van een verkeerde voorspelling voorkomen. Tegelijk houden we rekening met organisaties die graag vooraf willen weten waar ze aan toe zijn, of juist bereid zijn energie af te nemen tegen een tarief dat elke dag opnieuw wordt bepaald. Zo is er voor ieder wat wils. Laat je voorlichten door onze energiecoaches om samen te bepalen welke inkoopstrategie bij jou past.
We doen ons best om de energierekening zo eenvoudig mogelijk te maken en houden ons aan de voorschriften van de ACM. Toch komen we er niet onderuit om veel verschillende onderdelen te presenteren. Naast de werkelijke energiekosten moeten we voor de overheid ook de energiebelasting en opslag duurzame energie in rekening brengen. Voor kleinverbruikers komen daar de netbeheerkosten bij, die we namens de netbeheerder factureren. Tot slot hebben we steeds vaker te maken met organisaties die zelf energie opwekken en terugleveren. Ook dat moet zichtbaar zijn op de energierekening.
Je termijnbedrag hangt af van het moment waarop je een contract afsluit. Dat komt omdat we rekening houden met het verwachte verbruik dat je moet afrekenen op het afrekenmoment. Dit moment ligt vrijwel altijd op 1 januari. Word je pas laat in het jaar klant dan heb je relatief veel verbruik in een beperkte hoeveelheid tijd. In de wintermaanden verbruik je immers meer energie dan in de zomer. De kosten van dit verbruik kunnen niet worden verdeeld over de winter en zomermaanden en daarom is je termijnbedrag misschien hoger dan je zou verwachten.
Het kan ook gebeuren dat onze verwachting van je verbruik niet klopt. Dat kan veel oorzaken hebben. Als je ons een berichtje stuurt kunnen we je termijnbedrag altijd aanpassen.
Eigenlijk kunnen we aan iedereen die dat wil energie leveren. Van kleine consument tot grote onderneming. We zijn echter gespecialiseerd in energielevering aan zakelijke klanten. We zijn flexibel in de manier waarop we contracten opstellen en aanbieden. Het maakt ons bijvoorbeeld niet uit dat je verschillende contactpersonen hebt of dat je meerdere van je gebouwen wil clusteren in één contract. We zoeken altijd naar de ideale manier om aan je wensen te voldoen.
U kunt de aansluit- en transportovereenkomst (ATO) die u met uw netbeheerder heeft opzeggen. U dient zelf de verwijdering van uw gasaansluiting aan te vragen via www.mijnaansluiting.nl. De netbeheerder zal dan zorgdragen voor het verwijderen van de gasmeteropstelling en de aansluitleiding. Als u de gasaansluiting nog niet meteen wilt laten verwijderen, dan kunt u de aansluiting laten afsluiten voor een periode van maximaal 12 maanden. Hierna is het aan u om een keuze te maken tussen het opnieuw aansluiten of het alsnog definitief verwijderen van uw gasaansluiting. Aan beide opties het opnieuw aansluiten zijn kosten verbonden, die de netbeheerder bij u in rekening brengt. Het verwijderen van uw gasaansluiting is kosteloos. Het blijft echter belangrijk dat u wel actief de aanvraag tot verwijdering doet.
Staat je vraag er niet bij of heb je liever persoonlijk advies van een energiecoach?
We informeren je graag over de mogelijkheden.
MA T/M VRIJ
BEREIKBAAR
VAN 08:30 TOT
17:30 UUR
Energie diensten
We bieden verschillende diensten aan die bijdragen aan het besparen van energie of kosten. Soms door administratief werk te verlichten en in andere gevallen door simpelweg de energiebehoefte te verkleinen. Om te bepalen wat je kunt besparen willen we de vraag eigenlijk omdraaien. Wij starten met wat jij als klant wil. Hoeveel wil jij besparen en hoeveel tijd en geld mag dit kosten? Op basis van je wensen stellen we een gebalanceerd dienstenpakket samen.
Ja! Met onze ClearScan helpen we zakelijke energieverbruikers om een helder beeld te krijgen van relevante wetten en regels. Vervolgens vullen we dit in door bijvoorbeeld de verplichte ‘Erkende Maatregelen Lijst’ op te nemen én af te melden van de overheid. Maar ook voor een EED-audit of energielabel scan kun je bij ons terecht.
Voor een aantal van onze diensten moeten installatiewerkzaamheden worden uitgevoerd. In overleg met jou als klant kiezen we voor de beste uitvoering. Gaat het bijvoorbeeld om de installatie van zonnepanelen, dan voeren wij dit het liefst uit met onze vaste gespecialiseerde partners. Gaat het om de plaatsing van een eenvoudige elektriciteitsmeter in een onderverdeelkast, dan vragen we vaak of de huisinstallateur van de klant dit kan uitvoeren. Zo komen we altijd tot de meest effectieve oplossing.
Natuurlijk is er ruimte voor je specifieke wensen. We begrijpen heel goed dat onze dienst een plek moet krijgen in je bedrijfsvoering. Dat is een voorwaarde voor succes. Meestal zijn we in staat om speciale integraties te maken met je eigen software. Dit doen we met onze dienst ClearCustom. Vraag ons naar de mogelijkheden en we kijken samen uitgebreid naar de optimale set-up.
Wij vinden het belangrijk dat je uit de voeten kunt met de oplossingen die we bieden. Dit begint bij de ambitie die je als bedrijf zelf hebt. Wil je zo snel mogelijk naar een ‘paris-proof’ gebouw of heb je vooral behoefte aan het reduceren van kosten? Samen met onze energiecoach neem je je wensen door en stellen we een EnergyPlan op. Hierin staat welke diensten wij je aanraden en wat dit oplevert. Vaak is dit een meerjarenplan, waarin verschillende diensten stap voor stap worden geïntroduceerd. Zo blijft de investering én uitvoering behapbaar.
Energie opwekken
Wij kiezen voor het lokaal opwekken van duurzame energie. Dat doen we omdat we het belangrijk vinden dat onze energie 100% groen is en onze klanten weten waar hun stroom vandaan komt. Samen met onze lokale partners werken we aan duurzame energielandschappen waarover inwoners iets te zeggen hebben. Zo komt energie, dichtbij huis, tot leven.
Meedoen kan op verschillende manieren. Dit hangt onder meer af van wat burgers en bedrijven zelf belangrijk vinden. Soms is dat het mogelijk maken van nieuwe natuur, biodiversiteit of recreatie rondom een project. Een andere mogelijkheid is dat inwoners deels mede-eigenaar worden en zeggenschap krijgen over de opgewekte stroom. Dit laatste kan bijvoorbeeld vorm krijgen door samen te werken met een energiecoöperatie.
Wij hebben de kennis en innovatiekracht in huis om je te helpen je duurzame plannen voor elkaar te krijgen. Dat geldt bijvoorbeeld als je zonne-energie wil gaan opwekken op het dak van je bedrijf. Maar ook als je zoekt naar kansen om direct stroom van een energieproject af te nemen of juist terug te leveren gaan we graag met je in gesprek.
Gemeenten hebben te maken met een forse klimaatopgave. Maar op hun plannen om duurzame energie op te wekken is vaak weerstand vanuit de bevolking. Draagvlak is een belangrijke voorwaarde om een project te laten slagen. Door mensen die in de omgeving wonen en werken een stem te geven groeit het draagvlak. Wij hebben het netwerk om de partijen bij elkaar te brengen.